3 رويكرد براي تصميم گيري اخلاقي و فورد پينتو

به خبرنامه به روز و تخصصي طراحي سايت و سئو خوش آمديد.

۶ بازديد

3 رويكرد براي تصميم گيري اخلاقي و فورد پينتو

از زماني كه اولين اتومبيل من فورد پينتو بود ، من به انفجار فورد پينتو ناشي از طراحي مخزن سوخت نامناسب علاقه مند بودم و يك مطالعه موردي جالب در مورد نحوه تصميم گيري هاي اخلاقي ارائه كردم. سه راه ممكن براي تصميم گيري اخلاقي وجود دارد. يك رويكرد منفي ، يك رويكرد دين شناسي …

3 رويكرد براي تصميم گيري اخلاقي و فورد پينتو https://hillbilly.ir/3-رويكرد-براي-تصميم-گيري-اخلاقي-و-فورد-پ/ https://hillbilly.ir/3-رويكرد-براي-تصميم-گيري-اخلاقي-و-فورد-پ/#respond Wed, 13 Oct 2021 14:57:09 0000 طراحي و سئو وب سايت https://hillbilly.ir/3-رويكرد-براي-تصميم-گيري-اخلاقي-و-فورد-پ/

3 رويكرد براي تصميم گيري اخلاقي و فورد پينتو

از زماني كه اولين اتومبيل من فورد پينتو بود ، من به انفجار فورد پينتو ناشي از طراحي مخزن سوخت نامناسب علاقه مند بودم و يك مطالعه موردي جالب در مورد نحوه تصميم گيري هاي اخلاقي ارائه كردم. سه راه ممكن براي تصميم گيري اخلاقي وجود دارد. يك رويكرد منفي ، يك رويكرد دين شناسي …

3 رويكرد براي تصميم گيري اخلاقي و فورد پينتو

از زماني كه اولين اتومبيل من فورد پينتو بود ، من به انفجار فورد پينتو ناشي از طراحي مخزن سوخت نامناسب علاقه مند بودم و يك مطالعه موردي جالب در مورد نحوه تصميم گيري هاي اخلاقي ارائه كردم. سه راه ممكن براي تصميم گيري اخلاقي وجود دارد. يك رويكرد منفي ، يك رويكرد دين شناسي و يك رويكرد روانشناختي. در يك رويكرد ، تصميم گيرندگان بايد تصميمات خود را با تمركز بر نتيجه متمركز كنند (Trevino و Nelson ، 2005 ، ص 89). از نظر شرع شناسي ، تصميم گيرندگان تصميمات خود را بر اساس حق و باطل بر اساس ارزشها و حقوق مشترك افراد و / يا گروهها تنظيم مي كنند (ص 91). تصميم گيرندگان بر اساس اقدامات خود به روش رواني ممكن است بسته به سطح رشد اخلاقي خود رفتار را تغيير دهند (ص 115).

در مورد فورد پينتو ، فردي كه رويكردي واقع بينانه داشت ، مي توانست به راحتي تصميم بگيرد كه فورد چه كار كرده و خودرو را توليد مي كند ، با وجود احتمال انفجار مخزن سوخت به دليل كمترين برخورد. علاوه بر اين ، آنها به احتمال زياد به فورد اعتراف مي كنند كه نيازي به بازگشت خودرو به بازار ندارند. تصميم گيرندگان با استفاده از رويكرد حاصله ، نتايج را تا آنجا كه ممكن است براي افراد و گروه ها بررسي كرده و بر اساس كمترين ميزان آسيب و اندازه تصميمات خود را مي گيرند. براي همه خوب است. با توجه به داده ها ، نبايد بيشتر از ساير خودروها با Pinto تصادف كرد و شركت كنندگان در شركت با پايين نگه داشتن قيمت و رانندگي خودرو در آنجا ، سود بيشتري خواهند برد. آنها ممكن است تصميم گرفته باشند كه بزرگترين فايده طراحي است زيرا بسياري از افراد از آن سود مي برند و ممكن است از استانداردي كه براي جراحت اجازه مي دهند فراتر نرود.

از سوي ديگر ، تصميم گيرندگان با استفاده از روش دين شناسي به راحتي تصميم گرفته اند كه پس از ورود خودرو به بازار ، به توليد و يا بازسازي آن ادامه ندهند. از آنجا كه اين شخص بر اساس مجموعه اي از اخلاق و / يا حقوق فردي است ، ممكن است استدلال كنند كه ماشين نبايد ساخته شود مگر اينكه حقوق گروه اقليت تضمين شده باشد.

نتيجه تصميم فرد براي پيروي از رويكرد روانشناختي با توجه به سطح رشد اخلاقي او متفاوت خواهد بود (ص 115). به عنوان مثال ، اگر آنها در مراحل اوليه بودند ، به احتمال زياد با فروش پينتو و / يا عدم بازگشت آن به بازار موافقت كرده بودند ، زيرا ممكن بود تحت تأثير ديگران در شركت قرار بگيرند. آنها از مجازات مديران مي ترسيدند يا اميدوار بودند با حمايت از نظر اكثريت به نحوي پاداش دريافت كنند. حتي اگر فرد در سطح عادي بود ، ممكن است هنوز تصميم به بازسازي تانك پينتو نداشته باشد. در حالي كه سعي مي كنند “رفتار خوبي” داشته باشند ، ممكن است تحت تأثير اكثر تصميم گيرندگان در صنعت باشند و برخلاف ميل آنها نباشد. آنها همچنين بايد از “حرف قانون” پيروي كنند كه از پرونده بدون تغيير شكل پشتيباني مي كند. تنها در صورتي كه آنها پس از يك معاهده يا يك مفهوم توسعه يافته ، پيشرفت اخلاقي داشته باشند ، مي فهمند كه براي حفظ حقوق اقليت بايد در برابر روند موجود در صنعت مقاومت كنند. 115)

در واقع ، من از يك فورد پينتو در سال 1974 جان سالم به در بردم! خوشبختانه بعداً برنگشتم!

منابع:

Trevino، L.، and Nelson، K.، (2005). مسئوليت اجتماعي شركت و اخلاق مديريت هوبوكن ، نيوجرسي: جان ويلي و پسران ، Inc.

https://hillbilly.ir/3-رويكرد-براي-تصميم-گيري-اخلاقي-و-فورد-پ/feed/ 0

مهارت تصمیم گیری چیست؟

مهارت تصمیم گیری توانایی شما در انتخاب یک گزینه از بین دو یا چند گزینه موجود است. در این مهارت که نوعی مهارت حل مسئله محسوب می شود از سه روش اصلی برای تصمیم گیری در مورد یک موضوع استفاده می شود: استفاده از شهود، استدلال و یا ترکیبی از هر دوی اینها.

شهود پاسخ پیش فرض شما نسبت به مسئله یا همان ندا و احساس درونی تان هنگام بروز مشکل یا گرفتن تصمیم است. این واکنش اولیه ناشی از ترکیب چیزهاییست که شما آنها را از قبل یاد گرفته اید و یا برگرفته از تجربیات و نظرتان درباره آن موضوع است؛ بنابراین شهود در هر فردی با افراد دیگر متفاوت است. استفاده از شهود به شما این امکان را می دهد که تصمیمتان را بر اساس تجربیات زندگی تان بگیرید، برای همین شهود در واقع یک فرایند ذهنی محسوب می شود.

از طرف دیگر، استدلال بر اساس داده های موجود انجام می گیرد. وقتی شما از داده ها و اطلاعاتی که در دسترستان است استفاده می کنید و به جای تمرکز روی غرایز و احساسات درونی، تصمیمتان را فقط تصمیم را بر اساس واقعیات و آمار و ارقام موجود می گیرید، در واقع استدلال کرده اید. استدلال روش عینی تری برای تصمیم گیری است و معمولا برای تصمیم گیری های بزرگ از آن استفاده می شود.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.