اثرات توسعه خط ۱۰ مترو بر قنوات مشخص شود

به خبرنامه به روز و تخصصي طراحي سايت و سئو خوش آمديد.

۲۵ بازديد

به گزارش شفاف در يك كنفرانس مطالعات ارزيابي زيست محيطي در خطوط 8 ، 9 و 10 كه در اداره كل خدمات زيست محيطي و شهري در تهران برگزار شد ، سيد آرش حسيني ميلاني روز حمل و نقل را جشن گرفت و با شيوع كرونا در شركت مترو و اتوبوس مرتبط بود. با تشكر …

اثرات توسعه خط ۱۰ مترو بر قنوات مشخص شود https://online-mag.ir/2020/12/اثرات-توسعه-خط-۱۰-مترو-بر-قنوات-مشخص-شود/ مجله آنلاين Sat, 19 Dec 2020 23:03:44 0000 مجله جامعه https://online-mag.ir/2020/12/اثرات-توسعه-خط-۱۰-مترو-بر-قنوات-مشخص-شود/ به گزارش شفاف در يك كنفرانس مطالعات ارزيابي زيست محيطي در خطوط 8 ، 9 و 10 كه در اداره كل خدمات زيست محيطي و شهري در تهران برگزار شد ، سيد آرش حسيني ميلاني روز حمل و نقل را جشن گرفت و با شيوع كرونا در شركت مترو و اتوبوس مرتبط بود. با تشكر …

به گزارش شفاف در يك كنفرانس مطالعات ارزيابي زيست محيطي در خطوط 8 ، 9 و 10 كه در اداره كل خدمات زيست محيطي و شهري در تهران برگزار شد ، سيد آرش حسيني ميلاني روز حمل و نقل را جشن گرفت و با شيوع كرونا در شركت مترو و اتوبوس مرتبط بود. با تشكر از خدمات شما سال عمده توسعه شهري توسعه خطوط مترو است. بنابراين ، اداره محيط زيست شهرداري بايد بر روي اين پروژه و ارزيابي تأثيرات زيست محيطي آن تمركز كند تا با به حداقل رساندن تأثيرات منفي ، خطرات موجود در شهر تهران را كاهش دهد.

وي گفت: برخي خطوط مترو بر وضعيت مناطق سبز تأثير مي گذارد. شايد بارزترين اثري كه خط مترو بر روي سبزه شهر داشت در خيابان وارياسا بود كه باعث مسدود شدن برخي كانالها و خشك شدن برخي از درختان چنار شد. به نوعي كه احساس چنار در برخي مناطق اين خيابان احساس خشكي مي كند.

اين عضو شوراي شهر تهران با بيان اينكه توسعه خط مترو باعث تغيير مسير يا مسدود شدن بسياري از كانال ها شده است ، تعيين كرد: خط 10 مترو شرق به غرب است و از شمال تهران مي گذرد. منطقه ، اين خط مترو مي تواند شبكه كانال و آبهاي زيرزميني منطقه را مختل كند.

وي اظهار داشت: 19 ميليون متر مكعب آب فعلي مورد نياز براي آبياري پارك ها و مناطق سبز از كانال ها و چاه ها تأمين مي شود و بايد تأثير توسعه خطوط مترو به ويژه خط 10 بر روي كانال ها مشخص شود. اضافه. سازمان پاركها نقشه اي از كانال ايجاد مي كند. مي توانيد از آن براي تعيين تماس و قطع مسيرها استفاده كنيد.

وي ادامه داد: اگر توسعه خط 10 مترو باعث ايجاد وقفه در بسياري از قنات ها شود ، راه حلي براي جايگزيني تأمين آب آنها و تأمين آب مورد نياز براي آبياري باغات و مناطق سبز است. اكنون بايد آن را پيدا كنم. “براي عبور از خط مترو بايد راهرو را انتخاب كنيد ، كه كمترين تأثير را در محيط تهران دارد.

رئيس كميته محيط زيست و خدمات شهري شوراي شهر با تأكيد بر لزوم انجام بررسي هاي ويژه آبهاي زيرزميني از مناطق سبز خاطرنشان كرد: بهره برداري از اين خطوط مترو باعث كاهش ترافيك و مصرف سوخت هاي فسيلي و در نهايت گلخانه مي شود. اين باعث كاهش انتشار گاز م effectiveثر مي شود. ” اين تأثيرات مثبت بايد در مطالعات ارزيابي مورد ارزيابي و ارزيابي قرار گيرد زيرا مي تواند براي جذب سرمايه و بودجه از موسسات مالي بين المللي و دريافت بودجه از وزارت نفت براي كاهش مصرف سوخت استفاده شود. وجود دارد.

حسيني ميلاني در ادامه بر لزوم تحقيقات ارزيابي اجتماعي تأكيد كرد. “اين شامل توسعه خطوط مترو در نزديكي است ، كه مي تواند باعث تغييراتي در زمينه شهرها و جوامع شود ، حتي ميراث فرهنگي و طبيعي آنجا را تحت تأثير قرار دهد.”

با تأكيد بر اينكه تحقيقات براي ارزيابي خطوط جديد مترو بايد جامع و كامل باشد ، “تحقيقات ارزيابي محيط زيست نبايد توجيه اين طرح ، هم دوره ساخت و هم بهره برداري براي رفع نگراني ها باشد. بايد داراي اثرات بالقوه واضح و برنامه ريزي محيطي باشد. ” ..

به گفته سخنگوي اين عضو شوراي اسلامي شهر تهران ، در ابتداي جلسه علي امام ، مديرعامل شركت راه آهن تهران و شركت راه آهن حومه (مترو) و مسئولان اين شركت برنامه جامعي را براي توسعه مترو تهران تهيه كردند. خصوصيات مترولين هاي 8 ، 9 و 10 ، طول مسير و تعداد ايستگاه ها و ايستگاه هاي مبادله را توصيف و شناسايي كرد.

مشاوران و مقامات كميسيون محيط زيست اداره كل محيط زيست و توسعه پايدار شهر تهران همچنين براي ارزيابي پروژه ها به ارتباطات بين اين شهرستان و آژانس حفاظت از محيط زيست در مورد ارزيابي زيست محيطي اين پروژه ها و محيط زيست اشاره كردند. برنامه اداره كل را ارزيابي كرد. ..

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.