معاون آموزش ابتدايي وزير آموزش و پرورش بر لزوم “توجه ويژه به نيازهاي دوران كودكي و جايگزيني كارهاي مهارتي با وظايف سنتي” تأكيد كرد. به گزارش مجله زنده خبري ، رضوان حكيم زاده ، در حاشيه بازديد از برخي اقدامات و رونمايي از چندين پروژه قائم مقام استان يزد ، در جلسه مشترك شوراي معاونين …
دليل حذف آزمونهاي پيشرفت تحصيلي https://livemag.ir/2021/06/دليل-حذف-آزمونهاي-پيشرفت-تحصيلي/ https://livemag.ir/2021/06/دليل-حذف-آزمونهاي-پيشرفت-تحصيلي/#respond مجله زنده خبري Tue, 22 Jun 2021 08:33:04 0000 اجتماعي https://livemag.ir/2021/06/دليل-حذف-آزمونهاي-پيشرفت-تحصيلي/ معاون آموزش ابتدايي وزير آموزش و پرورش بر لزوم “توجه ويژه به نيازهاي دوران كودكي و جايگزيني كارهاي مهارتي با وظايف سنتي” تأكيد كرد. به گزارش مجله زنده خبري ، رضوان حكيم زاده ، در حاشيه بازديد از برخي اقدامات و رونمايي از چندين پروژه قائم مقام استان يزد ، در جلسه مشترك شوراي معاونين …
معاون آموزش ابتدايي وزير آموزش و پرورش بر لزوم “توجه ويژه به نيازهاي دوران كودكي و جايگزيني كارهاي مهارتي با وظايف سنتي” تأكيد كرد.
به گزارش مجله زنده خبري ، رضوان حكيم زاده ، در حاشيه بازديد از برخي اقدامات و رونمايي از چندين پروژه قائم مقام استان يزد ، در جلسه مشترك شوراي معاونين اداره كل آموزش و پرورش و روساي آموزش و پرورش از 14 منطقه ، منطقه و شهر يزد استان ، اظهار داشت: توجه ويژه به نيازها و گزينه هاي كودكان اجراي تكاليف مهارتي با كارهاي سنتي يك فعاليت عمده است. اگر مي خواهيم در دبستان موفق شويم و تحصيل و تحول صورت گيرد ، بايد بر اساس تغيير سند اساسي و شناخت نيازهاي دوران كودكي ، ديدگاه حرفه اي نسبت به كودك داشته باشيم و بدانيم كه ما وظيفه آموزش و راهنمايي همه دانش آموزان را بر عهده داريم. بايد در گفتار و رفتار خود عدالت آموزشي داشته باشيم و اجازه دهيم كودكان اشتباه كنند تا بتوانند اعتماد به نفس و اعتماد به نفس را ياد بگيرند.
وي افزود: ما به هيچ وجه تكاليف را از دست نداديم ، اما بر اساس اصول آموزشي ، تكاليف سنتي را با مهارت هاي تكاليفي جايگزين كرديم و به جاي كپي كردن ، مي خواهيم توانايي دانش آموز در نوشتن افكار ، مشاهدات ، احساسات را تقويت كنيم. ، ما بايد كارهاي سنتي را جايگزين كارهاي مهارتي كنيم.
حكيم زاده ادامه داد: مهارت هاي خواندن ، نوشتن ، گوش دادن و صحبت كردن ، كه در بسته تحول خواندني مورد بحث قرار مي گيرد ، در وهله اول خداوند در قرآن براي زندگي سالم انسان به آنها پرداخته و در آيات مختلفي ذكر شده است. “
وي خاطرنشان كرد: ما تلاش مي كنيم رفتار دانش آموزان را رصد كنيم و افرادي داشته باشيم كه مي توانند فارسي را به درستي بخوانند و بنويسند و اگر به آن برسيم ، يكي از مأموريت هاي ابتدايي دبستان در سند تحول اساسي ، يقيناً محقق خواهد بود. “خواهد بود.
معاون آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش گفت: هدف از سند تحول اساسي تمركز بر آموزش بود اما در عمل آموزش را به آموزش تبديل كرده و آموزش را به تست تبديل كرده ايم.
وي مي افزايد: “در كشورهاي پيشرفته دنيا هيچ گونه تفكيك و گروه بندي براي دانشجويان وجود ندارد و گروه بندي دانش آموزان به افراد ضعيف ، متوسط و قوي اشتباه است. زيرا ايمان و توانايي هاي دانش آموز را از بين مي برد.
به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش ، حكيم زاده دليل حذف آزمون هاي پيشرفت تحصيلي ، كتاب هاي درسي ، مصاحبه و كنكور را آسيب رساندن به عزت كودكان عنوان كرد و گفت: “اين برنامه ها محيطي براي مشاركت و دوستي است. اصول اوليه “اين دين را نابود مي كند و هيچ دستاورد ديگري حاصل نخواهد شد.
انتهاي پيام